Monday, September 27, 2010

Photographs, music and rain.


[version française ci dessous]

From Alea
Here are two photographs we took about two weeks ago back when we were in Normandy ... Two quite different atmospheres.
The weather is pretty bad these days. Temperatures are droping down and rain invites itself.
That leaves some room for reflection and work despite the fact that the cello is currently unusable ... Lyktwasst has made significant progress on a new track. In a few days, he almost finished the composition and the recording of the different bass and guitar parts. On my side, I advanced on my vocal parts. Sometimes the composition is made together and sometimes we are working alone and talk once the work is done.
I would like to go faster ... I am a little frustrated.


D'Alea
Voici deux photos réalisées en Normandie il y a deux semaines environ... Deux ambiances marquées et bien différentes. Pause, un instant, la rivière et l'affut.
Ces temps-ci le temps est plutôt mauvais. Le froid s'installe et la pluie s'invite.
Cela laisse beaucoup de place à la réflexion et au travail malgré le fait que le violoncelle soit inutilisable... Lyktwasst a beaucoup avancé sur un nouveau titre, en quelques jours il a quasiment terminé la composition et l'enregistrement des différentes parties de basse et de guitare. Quant à moi, j'avance sur mes parties de chant. Parfois la composition à deux s'exécute comme un quatre mains, parfois nous travaillons seuls et nous nous retrouvons sur le travail accompli.
J'ai envie d'avancer plus vite... Je suis un peu frustrée.

No comments:

Post a Comment